עזרה
היי, בואו נדבר

אתם אנשים של הודעות?

0545607739

המיילים שלנו

info@igallery.co.il

הנהלה

טיפים עיצוביים למרחב מגורים מאוורר ושמח

מרחב מגורים שמח ומאוורר הוא משאלתם של רבים – מקום שמקנה ביטחון והגנה לצד השראה ויצירה שכיף להתגאות בה, ונעים לארח בה – כיצד תוכלו להפוך את מרחב המגורים למקום מזמין מ"בלי לשבור קירות"? הנה כמה טיפים שימושיים שתוכלו ליישם בעצמכם.

הרחיקו את הרהיטים מהקיר

רבים נוהגים לסדר את הריהוט בצמידות לאחד מקירות הבית – קיר לספה, קיר לכורסה, קיר לספרייה כאשר מרכז החלל מיועד למעבר חופשי. מחד זהו סידור נוח מאוד שמאפשר להגדיר מרחבים בתוך החלל המשותף אך מנגד כאשר מסתכלים מנקודת מבט רחבה המרחב נתפש בעין כצר יותר ופחות מאוורר.

מה כדאי לעשות? מומלץ להרחיק את פריטי הריהוט כחמישה סנטימטרים מהקיר – המרחק הקטן יאפשר לשמור על הארגון הקיים מבלי "לאבד שטח" במרכז ויצור רושם של מרחב מרווח יותר.

הוסיפו אומנות לקירות ולשידות

אומנות מאפשרת לבטא את האני הפנימי – את התשוקות, הרצונות והחלומות, הוספת של פריט אומנות בהקשר הנכון משנה את האווירה בחלל ומדגישה את העיצוב. מעצבים רבים נעזרים באומנות כדי להציל עיצובים ממראה "מוזיאוני" ובוחרים בהדפסים, ציורים או איורים ביד חופשית כדי ליצור מוקד עניין או "קיר כוח" שמושך אליו את תשומת הלב. לשם כך הם בוחרים באומנות נועזת, שיכולה לבוא לידי ביטוי בגוון, בגודל, בסוג המסגרת או ברמת הגימור – כשהעיקרון המנחה את עובדתם הוא: "פחות זה יותר". בחירות אלו מאפיינות עיצובים בסגנון מינימליסטי בקו נקי המאופיינים במניפת צבעים בגוונים שונים של צבע אחד או בגווני בסיס "בטוחים" – לבן, קרם, שחור, חום, אפור.

יחד עם זאת במקביל למגמת המינימליזם שמאפיינת עיצובים רבים אנחנו ערים למגמה הפוכה – מגמת המקסימליזם – בה "יותר זה יותר" יותר צבע, יותר מרקם, גוונים עזים זה לצד זה, לעיתים מנוגדים לעיתים משלימים, "רעש בעיניים" ועודף של פריטים. עיצובים אלו מאפיינים את הקו האקלקטי שמשלב בין "חדש" ל-"ישן" ובו לכל פריט אהוב ימצא המקום המתאים. המקסימליסטים נעזרים באומנות כדי להדגיש את הססגוניות והשמחה בבית ומשלבים מגוון הדפסים בגדלים שונים עם דגש מיוחד על מסגרות מעוצבות ושונות זו מזו.

מה לעשות כדי ליצור בית מאוזן?

אם גם אתם מעוניינים במרחב אירוח שלא נראה כמו מוזיאון ומבטא את סגנונכם האישי תוכלו לבחור הדפסי אומנות שמדגישים מוטיבים אחרים בעיצוב – למשל צורות גאומטריות, גוונים, מרקמים. תוכלו לצבוע מסגרות בגוונים שונים או למסגר מחדש תמונות והדפסים אהובים וליצור קירות גלריה מגוונים. אם תרצו להשיג אשליית גודל מקמו את התמונות לכל אורכו של הקיר ואם תרצו ליצור אווירה אינטימית – מקמו את התמונות בגובה העיניים.

אור טבעי ותאורה מלאכותית

תאורת הבית מורכבת מאור טבעי שנכנס מהפתחים ומתאורה מלאכותית – קבועה וניידת. מעצבים נעזרים בתאורה כדי להגדיר אזורים שונים בחלל ולהדגיש את אופיו. לתאורה יש תפקיד משמעותי ביצירת איזון ושלמות עיצובית ולכן חשוב לבחור בגופי תאורה שממזגים בין הרצפה לבין התקרה והקירות. תוכלו לעשות זאת בעזרת שמירה על גוון אחיד, צורה או מרקם, הצבת גוף תאורה במיקום שמדגיש את האזור ותוחם אותו והדגשת התאורה הטבעית באמצעות הצבת מראות, כלי זכוכית ופריטים ברמת גימור מתכתית שישקפו את האור הטבעי ואף יכפילו אותו.

תחימת אזורים

גם בחלל המרכזי המשמש לאירוח חשוב לשמור על אזורים "פרטיים" – כאלו המאפשרים לפרוש לרגע מההמולה, לנשום אוויר ו"להיטען" מחדש. הדרך ליצור אזורים אלו פשוטה מאוד ואינה מצריכה "שבירה של קירות" וביצוע שינויים מרחיקי לכת. כל שנחוץ הוא להציב עציץ, מחיצה ניידת או רהיט. ניתן לסמן את האזור באמצעות שינוי חיפוי הרצפה, כך למשל ניתן להתקין באופן עצמי פרקט על גבי המרצפות, לפרוס שטיח או מחלצת או לסדר כריות.

למאמרים נוספים מעולמות העיצוב והאומנות הירשמו לרשימת הדיוור שלנו

01

02

03

156

שתף את המאמר הזה

156

ללקוחות רשומים מגיע יותר

  • לשמור את היצירות שאהבתם.
  • ליהנות ממבצעים והטבות (אבל באמת שווים).
  • תהליך רכישה מהיר ונוח.
  • לעקוב אחרי ההזמנות שבצעתם.
 

אשמח להירשם ולקבל הטבות בגלריה
פרטי התחברות
סמן ואשר כי קראת והסכמת
בדוק שדות חסרים

Please wait...

יש לי חשבון
scroll

הרשמתך נקלטה במערכת, מייל עם פרטים והנחיות נשלח אליך ברגעים אלה.