עזרה
היי, בואו נדבר

אתם אנשים של הודעות?

0545607739

המיילים שלנו

info@igallery.co.il

הנהלה

כיצד ליצור אשליית גודל לחלל

מרחבי מגורים קטנים הם "לא פחות" בתים מווילות או מדירות רחבות היקף למעשה באמצעות מספר פעולות פשוטות והיכרות עם עקרונות וכלים עיצוביים ניתן להפוך גם את המרחב הקטן ביותר למרחב מזמין ומרווח דיו לצרכי המחיה היום יומיים בעידן המודרני. כיצד לעשות זאת? הנה כמה טיפים שימושיים שאפשר ליישם באמצעים זמינים ונגישים העומדים לרשותכם.

Portrait of young woman smiling at camera while working on digital tablet she standing at art gallery

פנו את שטח הרצפה

הדרך הראשונה לאמוד את גודלו הממשי של החלל היא באמצעות פינוי תכולתו ובפרט הוצאת כל פריט ריהוט או אביזר שמונח על הרצפה. שטח רצפה עמוס יוצר רושם של חלל קטן ודחוס יותר ומקשה על ההתנהלות השוטפת במרחב. לאחר שפיניתם את תכולת החלל החזירו רק את מה שנחוץ ולא ניתן לתלייה, שולחנות, כיסאות, ספות, כורסאות. אם ניתן המירו את הארונות והוויטרינות למדפים תלויים. נסו לשאוף ליחס בו שני שליש מהחלל ריק מציוד.

פזרו תאורה במרחב

תאורה יוצרת אווירה, וכאשר היא פזורה במספר נקודות שונות בחלל היא תורמת לאשליה של גודל. פיזור תאורה בגבהים שונים ישיג שתי מטרות חשובות: הראשונה – הארה טובה יותר של המרח  והשנייה – חציצה בין אזורים שונים (פינת אוכל, פינת אירוח, פינת עבודה, פינת משחקים, פינת קריאה). בחרו בגוון תאורה אחד לכל החלל והציבו נורות על פי שימוש – נורות מעל פינת אוכל כמעט בגובה העיניים, נורות לד לבנות לתאורה היקפית ידגישו את גודלו הממשי של המרחב, נורות קיר יתאימו לקריאה או להדגשה נקודתית של מוטיב עיצובי ומנורות צמודות תקרה ישמרו על תחושת האווריריות המתבקשת.

הציבו מראות אל מול מקורות של אור

מראות מכפילות את השטח וכאשר הן משתקפות אל מול אור הן יוצרות אשליה של גודל. הציבו מראה גדולה מול הוויטרינה והיא תשקף את האור הטבעי הנכנס אל מרחב הפנים ואף תכפיל אותו. תוכלו לתלות מראה נוספות בקיר הסמוך לפינת האוכל, המראה תשקף את גופי התאורה ו"תחזיר" אליכם אור נוסף. השתמשו במראות גם בשילוב קירות גלריה, מראות קטנטנות במסגרות דקורטיביות יוסיפו חן ועניין עיצובי.

העדיפו גוונים בהירים 

הגוונים הכהים אהובים מאוד על הציבור הישראלי ולא פעם אנחנו רואים כיצד אלו מככבים בעיצובים בני זמננו שמתפרסמים במגזינים העוסקים בתחום העיצוב. שילובים של אפור-שחור- חום נחשבים לבטוחים ואהודים במיוחד אך אלו אינם מתאימים למרחבים קטנים. העדיפו לצבוע את קירות הבית ולחדש את פריטי הריהוט בגוונים בהירים, לא לבן בוהק שעלול לסנוור אלא לבן שמהול בתת גוון נוסף כמו תכלת, אפרפר, סגלגל וורדרד, שמתאימים יותר לשמש היוקדת המאפיינת את האקלים הים תיכוני. כך תוכלו ליצור רושם של חלל גדול ומרווח יותר במאמץ קטן יחסית ובמחיר נגיש.

היפרדו לשלום מריהוט הכבד והעדיפו את הקו הסקנדינבי

הריהוט הסקנדינבי קל משקל ועשוי מחומרים בני-קיימה, הסיבה לכך נטועה בגישת החיים הסקנדינבית המבקשת לשלב בין מרחב הפנים למרחב החוץ ולחבר את החיים במרחב העירוני אל הטבע, זו גם הסיבה שבתים רבים בארצות סקנדינביה מאופיינים בפתחים רחבים, חלונות גדולים ושפע של אור טבעי שנכנס מבחוץ. פנו בבית מקום לריהוט רב-שימושי שיחסוך מקום ויאופיין בעיצוב עדכני.

השתמשו באומנות בצורה חכמה

האומנות היא התכשיט של הבית, בכוחה לעורר רגשות, להעצים תחושות ולהעניק השראה למרחב. אנחנו ממליצים לכם להיעזר באומנות גם כדי לחצוץ בין אזורים שונים בחלל וגם כדי להגדיר אותם אבל לא פחות חשוב כדי להדגיש אותם. גם במקרה זה העדיפו אומנות "שקטה" הדפסים על רקע לבן תצלומים בסגנון מינימליסטי או בשחור-לבן, אומנות מודרנית או לחילופין אומנות "רועשת" בצבעים עזים שנתונה בתוך מסגרת דקיקה ומסוגננת, אשר מאזנת אותה. העדיפו להציב תמונה אחת גדולה בשטח המתפרס על פני כשליש מהקיר – כך תוכלו לשמור על יחס הזהב. תוכלו להשוות יחס זה גם לפריט ריהוט כמו ספה או שולחן או לחילופין תוכלו לפזר מספר תמונות קטנות ששומרות על יחס זהה ומגדירות את האווירה.

I-GALLERY  פועלת בשוק הדפסי התמונות והמסגרות מזה כשלושה עשורים ומציעה מבחר עשיר של יצירות אומנות ומסגרות בהתאמה אישית לכל גודל וצורך לפרטים נוספים ולייעוץ צרו קשר.

01

02

03

156

שתף את המאמר הזה

156

ללקוחות רשומים מגיע יותר

  • לשמור את היצירות שאהבתם.
  • ליהנות ממבצעים והטבות (אבל באמת שווים).
  • תהליך רכישה מהיר ונוח.
  • לעקוב אחרי ההזמנות שבצעתם.
 

אשמח להירשם ולקבל הטבות בגלריה
פרטי התחברות
סמן ואשר כי קראת והסכמת
בדוק שדות חסרים

Please wait...

יש לי חשבון
scroll

הרשמתך נקלטה במערכת, מייל עם פרטים והנחיות נשלח אליך ברגעים אלה.